Friday, March 2, 2012

gone fishing.

Eesti aja järgi täna varahommikul jõudsin taaskord peale kahenädalast äraolemist Darwinisse. Läksin teise asjana kohe postkontorisse, et oma off-shore account'i debit card'i k4tte saada aga oh imet. Ei olnudki seal, kuigi juba 2 nädalat tagasi pidi sinna jõudma. Pole häda. Käisin siis automaatselt pangas ja seal sai õiglus jalule seatud ja lühidalt ootan jällegi oma pangakaarti. Pangast välja astudes trehvasin ühte Eesti kutti kellega sai DWP's koos tööd tehtud. Sai kiirelt paar sõna vahetatud ja siis juba taas asju ajama mindud. Vahepeal peale eelmist swingi oli meil hostelis umbes 12-14 eestlast. Igipõlise kõrghariduse omandajana võiksin ma ju osata arvutada 15 piires, aga kuna neid tuli niipalju juurde, siis kadus lihtsalt järg käest. Praegu võin väita kindlustundega, et umbes pooled neist peaks veel hostelis olema, seega on suur tõenäosus kohata tuttavaid nägusid. Viimase swingi viimasel päeval sõitsime D3'ga lahest välja ulgumerele(hea sõna). Keset ookeani oli üks hea reef mille kohal low tide'i ajal sügavust vaid 11 meetrit nii, et kalastamiseks eriti püss koht. Esialgu ma ei teadnud kas üldsegi jaksan minna peale kahte nädalat uuesti merele, aga kuna ma teadsin, et antud võimalused külastavad Maarjamaalasi haruharva ning Eestis on kindlasti inimesi, kes mulle ei andestaks kui ma sellisel võimalusel laseks käest minna, otsustasin kuttidega kaasa minna. Kaks meest Filipiinidelt, üks Austraaliast, üks kuskilt lõunameresaarelt ja mina Eestist. Kalasaak oli erakordselt rikkalik. Paar korda tõmmati ka paarisaja naelane(raskus mitte valuuta) tamiil puruks sest kala rapsis tuugalt vastu, aga üldiselt sai ikka enamik kalu, kes konksu otsa jäid ka paati tõmmatud ja siis juba kas tagasi visatud, söödaks lõigatud või ootele pandud, et õhtul grillile lükata. üks kala tuli paati nii, et keegi teine oli temast juba suure tüki endale hammustanud ja muidu ka natuke teda nosinud. Arvati, et ehk hai või keegi. Neid siin ikka jagub. Mina kahjuks eriti suuri peletisi kätte ei saanud, aga seeeest (je, neli e'd järjest) sain paar erakordselt kirevat troopilist kala kätte. ühe viskasin tagasi ja kaks tükki lõikasime söödaks. Kuna veel juhtus olema selline hea seis, et meil oli terve külmakast Austraalia õlu kaasas ning selle eest olid juba kõrged härrad kuskil kõrgetel toolidel tasunud lubasin ka endale paar tükki sealt kastist. Lühidalt üsna chill väljasõit ja ma arvan, et saaki kogunes kokku umbes 15-17 kilo kanti. Pole paha paari tunnise kalapüügi kohta. õhtul läkkasime kalad või ja soolaga kokku, fooliumisse ja grillile. Mõne jaoks on see ehk liiga labane viis kala küpsetada aga ma julgen väita, et kalagrillimise juures kehtib küll ütlus "lihtsuses peitub võlu." Ka Eestis on nõndakse hea haugi võöi karpi küpsetada. Tean omast kogemusest väita. Point proven. Thank You.

1 comment:

1. ajaaa nahka teed sa bljääd..... käed hakkasid kohe sügelema ridva ja tamiili järgi.Paar kuud läheb küll vist veel siin külmapoolusel aega ja ka siis ei saa troopilisi kalu ojast vaid kalapoest,aga ikkagi ajas hamba verele... Ühesõnaga, saada pilte kah